Retailketen: samenwerken en verbeteren

Als retailketen bent u in de winkelcentra afhankelijk van het merk van het winkelcentrum. Mensen gaan tenslotte niet winkelen bij de Etos, maar 'in Utrecht' of 'bij Hoog Catharijne'. De winkeliers in dat centrum vormen dus samen de beleving voor de klant: het merk.

Wanneer op lokaal niveau beter wordt samengewerkt tussen winkeliers, dan leidt dat tot een betere merkbelevenis bij de consument en dus een grotere loyaliteit en hogere omzet per winkel. De hierin ontwikkelde methodiek voor het samenwerken aan de hand van campagnes is zeer geschikt voor franchisenemers en winkelmanagers om zo laagdrempelig mee te werken aan een dergelijk merk.

Vanuit het project Het Nieuwe Winkelen is tevens een methodiek ontwikkeld waarbij winkeliers allerlei vaardigheden voor hun communicatie met de veranderende consument leren door een combinatie van workshops, e-learning en e-coaching (blended learning). Want het gaat niet alleen om de kennis op doen, maar met name om het toepassen van die kennis en snel zien dat het werkt. Dit is zeer geschikt voor uw franchisenemers of winkelmanagers.

Het Nieuwe Winkelen Werkt! heeft in 14 plaatsen in Nederland deze ervaring opgedaan vanuit het nieuwe winkelen. Alle lessons learned (maar ook de technologie & partijen) hierbij staan ter beschikking van uw organisatie voor een fractie van de kosten die u zelf zou moeten maken.

Het Nieuwe Winkelen Werkt! kijkt graag met u mee, of uw organisatie klaar is voor het nieuwe winkelen en welk type traject bij uw situatie zou kunnen passen. Daarbij staat uw organisatie aan het roer!